Idén október 17-19-én került megrendezésre az SAP Hybris Global Summit konferencia, méghozzá a gyönyörű Barcelonában, ahova volt szerencsém nekem is eljutni. Közel 3.000 résztvevő, köztük ügyfelek, partnerek és persze az SAP munkatársai a világ minden tájáról, mindez remek szervezéssel és előadásokkal párosítva.

A helyszín a Fira Barcelona Gran Via nevű hatalmas rendezvény komplexum volt, és nem túlzok, vagy negyed óra volt mire körbesétáltuk kollégámmal. A hétfő reggeli regisztrációt követően meglepődve tapasztaltam, hogy az ilyenkor szokásos papíráradatnak nyoma sincs. A digitális átalakulásra azonnal kaptunk egy szuper példát, hiszen az Agendát mindenki egy kifejezetten erre a célra fejlesztett mobil alkalmazás segítségével, személyre szabottan állíthatta össze. Az alkalmazásban az előadásokról minden információ elérhető volt, sőt azokat akár rögtön értékelni is lehetett.

A konferencia egy másfél órás keynote-tal indult, ahol az SAP Hybris vezetői voltak főbb szerepben. Többek közt Carsten Thoma társalapító és COO mesélte el a Hybris alapításának történetét, ismertette az eddig elért eredményeket, majd érdekes történetek és olyan diszruptív szereplők, mint az Amazon, Uber, Airbnb, Facebook példáin keresztül mutatta be a jelenlegi piaci környezetet, a közösségi gazdaságot, jellemezte a millenniumi generációt, a gépi tanulás hatásait, és hangsúlyozta az ügyfélélmény megteremtésének fontosságát. Hallhattunk partner cégek megoldásairól is úgy, mint az online ügyféladat-kezelő és 1,3 milliárd profilt tartalmazó adatbázissal rendelkező Gigya-ról, ahol Patrick Slayer CEO a Hybris együttműködésben rejlő potenciált fejtegette. A Gigya-t egyébként épp nemrég fel is vásárolta az SAP. Végül néhány Hybris ügyfél, az AmerisourceBergen, Insight és Office Depot Europe sikertörténetét is megismerhettük. A keynote-ot követően mindenki az emeleti ”show floor” felé vette az irányt, ahol 4 nagyobb színpadon és 6 kisebb fórumon párhuzamosan zajló, általában 20 perces előadásokba kapcsolódhattunk be, emellett külön standoknál informálódhattunk és próbálhattuk ki a termékeket. Én főként a Cloud for Customer (C4C), vagyis a Sales és Service Cloud termékekkel kapcsolatos előadásokon vettem részt, ahol rengeteg hasznos információhoz jutottam, valamint nagyszerű élő demókat láthattam.

A második napi keynote-on Moritz Zimmermann egy látványos és szórakoztató demóval mutatta meg, hogy milyen lehet egy drónokat forgalmazó cég teljes end-to-end ügyfélszolgálati folyamata kezdve a beszerzésétől, az incidens kezelésen át az upsell-ig, olyan technológiákkal támogatva, mint az IoT és a gépi tanulás. A keynote-ot Sophie Hackford jövőkutató zárta, aki számos példát hozott az emberek megfigyelésével, arcfelismerő szoftverekkel, VR technológiákkal és a mesterséges intelligenciával kapcsolatban. Ezt követően az előző naphoz hasonlóan az emeleten folytatódtak az előadások. A záró napon a technológiai részleteket mélyebben érintő, kisebb csoportos bemutatók, valamint az élelmiszeripari ügyfeleknek szóló prezentációk kaptak helyet.

Számomra az esemény üzenete világos volt: a digitális transzformáció elkerülhetetlen, aki lemarad, az kimarad! Az SAP komoly erőket fektet abba, hogy ne csak ERP szállítóként gondoljunk rá, hiszen a front office folyamatokra is teljes körű omnichannel megoldást tud kínálni, mindezt akár a felhőből, előfizetéses alapon. A Hybris termékek bevezetésében mi, mint SAP Hybris partner készen állunk, hogy segítsük a jelenlegi és jövőbeni ügyfeleinket.

Kérdéseket intézhet, észrevételeket küldhet a Kontron szakértőinek, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot!

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Scroll to Top