Forcepoint (Websense)
A Websense -et 1994-ben alapították, 2000 és 2013 között papírjaival a tőzsdén kereskedtek
A Gartner értékelése szerint a Secure Web Gateway és a Data Loss Prevention kategóriákban ötöd, illetve hatodmagával vezeti a piacot. Email biztonsági kategóriában a vizionáriusok között tartják számon. Az évek során különböző technológiai felvásárlásokkal erősödött a cég: 2006-ban vette meg a PortAuthority DLP fejlesztő céget, 2007-ben versenytársát, a szintén tartalomszűréssel foglalkozó SurfControl vállalatot, 2009-ben pedig a Defensio-t, aki a Web 2.0 tartalomszűrés úttörője volt.
2010-ben mutatta be a TRITON® menedzsment platformot, mely – több tekintetben – azóta is egyedülálló. Integrálja a webes, e-mail alapú és adatszivárgásos fenyegetések elleni védelem kezelését egy felületre, egy menedzsment szerverre, függetlenül attól, hogy a cég szoftveres, appliance vagy felhő alapú megoldásait használják, akár ezeknek egy bizonyos hibrid kialakítását. A folyamatos növekedés és a felvásárlásokkal megerősített innováció vezetett 2011-ben a Facebook-kal kötött megállapodáshoz: innentől kezdve a Websense szűrési-előjelzési technológiája a világ legtöbbet használt rendszerének felhasználóit is védi. 2013-ban egy magánbefektetői társaság kivásárolta a tőzsdéről a céget, azóta magánvállalatként működik.
A TRITON® architektúrát egészíti ki a Websense® ACE valós idejű biztonsági értékelés. A nyolc értékelési terület és az egyedi összetett értékelési folyamat lehetővé teszi a TRITON megoldások ellen felmerülő fenyegetések, köztük a legfejlettebb, célzott nulladik napi fenyegetések és APT elleni hatékony védekezést.