Kollaboráció

Kollaborációs kliensek

A piacon jelenleg integrált kollaborációs kliens megoldásra alapvetően két irány létezik

Egyrészt elérhetőek ingyenes felhő alapú szolgáltatások (például Skype), amelyek pár ember vagy kisebb munkacsoportok igényeit elégítik ki és alkalmasak chat, telefon vagy videó kommunikáció kialakítására. Ahol az adatbiztonság, felügyelhetőség, valamint a vállalati környezettel és meglévő szolgáltatásokkal történő erős integráció is követelmény az ún. On-Premise rendszerek telepítése nyújt megoldást. A határ nem ilyen éles a két típus között, hiszen léteznek felhő alapú, de kvázi privát rendszerek, mint például a Skype for Business, másrészt az átjárás megoldható, ezt utóbbit nevezzük federációnak.

Cégünk a két piacvezető megoldásait ajánlja Önnek

– Microsoft Skype for Business (korábban Lync) és Cisco Jabber –

A szolgáltatásokat tekintve nehéz különbséget tenni, mivel mindkét megoldás biztosítja a legtöbb esetben felmerülő igényeket: egyedi vagy csoportos chat, AD integráció, file küldés, képernyő megosztás, hangposta, web konferencia stb. Az Ön számára legjobb megoldást emiatt sok esetben a már rendelkezésre álló környezet alapján tudják szakértőink kiválasztani.

Jabber / Jabber Guest

A Jabber a Cisco Systems integrált kommunikációs kliens megoldásra vállalati ügyfelek számára. Biztosítja a legtöbb esetben felmerülő igényeket, mint a file küldés, chst funkcionalitás, képernyő megosztás, hangposta, web konferencia. A Jabber kliens a Cisco IP telefonrendszer szerves részét képezi, alap szolgáltatásként tekinthető szoftveres telefonnak is. A felhasználó kezelheti rajta irodai mellékét, akár párhuzamosan is az asztali telefonjával. A Jabber kliens a Windows mellett természetesen elérhető Mac-en, Android-ot futtató eszközökön, iPad-en és iPhone-on. A mobil eszközök támogatásával pedig megjelent az igény a vállalaton kívülről történő csatlakozás biztosítására is, amelyet kétfée módon tudunk megvalósítani.

1. VPN alapú elérés

Biztonságos kommunikációt nyújt, viszont kényelmetlen a használata.

2. Proxy alapú transzparens elérés

A kliens automatikusan érzékeli, hogy vállalati környezetben van vagy publikus hálózaton és megtalálja a megfelelő csatlakozási pontot, mindeközben biztonságos is, mert minden kommunikáció titkosított csatornán történik.

Egy érdekes újonnan megjelent szolgáltatás az ún. Jabber Guest funkció, amely telefonos behívási lehetőséget ad a rendszerbe nem regisztrált felhasználók számára is. Például egy weboldalba ágyazott ikonra kattintva az ügyfél indíthat egy telefonhívást egy vállalati belső mellékre (pl. contact center-re) a böngészőjéből.

Web konferencia

A web alapú konferencia a kollaboráció egyik legmodernebb formája, a Cisco Systems által biztosított felhő alapú WebEx mára a web konferencia szolgáltatás szinonimájává vált. A népszerű platformhoz hasonló szolgáltatást mások is próbálnak létrehozni, illetve a felhő alapú szolgáltatások mellett komoly igény mutatkozik az úgynevezett telepített vagy On-Premise megoldásokra is, amelyre válaszolva megjelent a Cisco WebEx Meetings Server szoftver.

Előnye, hogy nem előfizetéses konstrukció, hanem egy egyszeri licensz vásárlást igényel. Ezentúl a vállalati (IP) telefon rendszerrel integrálva a hang szolgáltatás is elérhető plusz költség nélkül, amelynek köszönhetően nem csak PC-ről lehet egy hangkonferenciához csatlakozni, hanem bármilyen telefonról behívva is. (Ez a felhő alapú megoldás esetén nehezen tervezhető perc alapú elszámolású szolgáltatás.)

Természetesen lehetőség van a megfelelő komponens telepítése után a vállalaton kívülről is biztonságos módon becsatlakozni a konferenciákba. Ezek a chat-elési és tartalom megosztási szolgáltatásokkal kiegészített audio/videó konferenciák néhány kattintással bárki által létrehozhatóak, aki megfelelő jogosultsággal rendelkezik hozzá, így jóval gyorsabban van lehetőség a közös munkára, IT segítség igénybevétele nélkül.

Keressen minket bizalommal!

Scroll to Top