Mielőtt még belekezdenék, hadd szögezzem le, hogy nincsen tuti recept arra, hogy milyen tulajdonságokkal kell rendelkeznie egy jó tanácsadónak, vagy éppen mikor mit kell csinálnia, emiatt erről nem is írnék (meg nem is tudnék), helyette csak saját tapasztalataimból emelnék ki pár – általam fontosnak vélt – dolgot, ugyanis körülbelül másfél éve kezdtem a Kontron -nál Junior SAP tanácsadóként.

Úgy érzem épp itt az ideje, hogy összefoglaljam és következtetéseket vonjak le erről az időszakról. Igyekszem a kliséktől távol maradni, mint például a folyamatos szakmai fejlődés, vagy proaktivitás… stb. Mint minden váltás, ez sem volt egy karikacsapás, az alábbi 4 dolog okozhat kisebb-nagyobb meglepetést/kihívást egy kezdő tanácsadónak:

Beilleszkedés

Önálló munkavégzés

Megjelenés

Terepmunka

Az első benyomás nagyon fontos, azonban egy tanácsadó cégnél, előfordulhat, hogy csak fél év múlva találkozol egy-egy munkatársaddal, mert ő végig más ügyfélnél volt, emiatt ez nem korlátozódik az első két hétre, végig résen kell lenni. A beilleszkedési folyamatot nagyban segítik a csapatépítő programok, emiatt érdemes rajtuk még akkor is részt venni, ha el van havazva az ember.

Mint minden tanácsadói munkának, itt is a munka középpontjában az ügyfél áll. Mivel bármikor megjelenhetnek létező vagy akár potenciális ügyfelek az irodában, emiatt fontos, hogy professzionális – de nem feszengő – stílusban mutatkozzunk. Mikor meg éppen ügyfélnél dolgozunk, akkor az elején mindenképpen elegáns öltözetben mutatkozzunk. Lebratyizás után csak egy dologra kell figyelni, hogy ne öltözzük alul az ügyfelet.

SAP tanácsadóként Te állsz közvetlen kapcsolatban az ügyféllel, Te kommunikálsz vele minden nap, emiatt ki más, ha nem Te tudod eldönteni, hogy melyik feladattal mikor kell foglalkoznod. Már az elejétől fogva kaphatunk olyan egyszerűbb akár összetettebb feladatokat is, amikor önállóan az ügyféllel egyeztetve kell megoldani. Ilyenkor nem kell kétségbe esni, ugyanis az ügyfélnek is érdeke, hogy egy jó, olajozottan működő rendszerrel dolgozzon a későbbiekben. Valamint a szenior munkatársaid is szívesen segítenek, ők is így sajátították el e szakma fortélyait, nem a spanyolviasz feltalálása a cél. Továbbá rengeteg szakmai leírás is megtalálható az interneten, érdemes ezekből is csemegézni.

Hatékonyabb kommunikáció és munkafolyamat érdekében sokszor személyesen az ügyfél oldalán végezzük a munkát. Ilyenkor felhasználók rendszerint megrohamozzák a konzulenst mindenféle problémával. Sokszor nem a saját területünket érintő kérdéseket is kapunk, de nem kell meghátrálni, fel lehet hívni a megfelelő munkatársunkat vele, majd learathatjuk a helyszínen a babérokat. Nagyon fontos a közös hangnem megütése is, emiatt a munkánk része, hogy ne csak a munkáról beszéljünk az ügyféllel. Ugyanakkor a személyesen jelenlét egyik hátránya az, ami egyben az előnye is, a közvetlen elérhetőség. Ilyenkor az összetettebb, hosszabb koncentrációt igénylő feladatok zavartalan munkájáról le kell mondani.

A rövid bepillantás után, pedig jöjjön a misztikus képlet egy professzionális SAP konzulenshez:

Ugye milyen egyszerű?

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Scroll to Top