Akármennyire is nehéz elfogadni, sajnos nem tudhatunk mindent. Nem tudhatjuk, hogy a tyúk vagy a tojás volt-e előbb, nem tudhatjuk, hogy van-e valamiféle idegen létforma valahol a távoli galaxisokban, és nem tudhatjuk, hogy SAP tanácsadóként hogyan oldjunk meg egy olyan feladatot, amihez hasonlóval még nem találkoztunk a pályafutásunk során. Az alábbi pontokban összeszedtem, hogy milyen forrásokhoz lehet ilyenkor nyúlni.

DIA tanfolyam jegyzetek

2016 őszén a Kontron SAP üzletága tanfolyamot hirdetett, melynek keretében lehetőséget biztosított tíz SAP tanácsadás iránt érdeklődő fiatal számára, hogy elmélyüljön a rendszer rejtelmeiben. Bár volt némi korábbi tapasztalatom, hogy mi is ez az egész, de teljes, átfogó képet ezen a kurzuson kaptam először.

A tanfolyamon tapasztalt senior tanácsadók adták át a core modulokkal kapcsolatos legfontosabb ismereteket, így szó volt az FI, CO, MM, SD, WM, PS, PM és HR komponensekről egyaránt. Az oktató megtelt grafitporral, a jegyzetfüzetek egy-egy lapja épphogy elkezdhette élvezni, hogy törődnek vele, hogy beteljesíti a küldetését, amelyet a papírgyártó cég atyja sorsként szánt neki, már oda is került a többi teleírt sorstársa mellé. Mondanom sem kell, hogy a mellőzés csupán ideiglenes volt. Ezek a jegyzetek azóta is remek forrásként szolgálnak, ha valami nem megy kisujjból.

Mentor

A képzés három hónapig tartott, de a tanulás itt nem ért véget, sőt… Az elmélet csak a gyakorlat felé vezető út – vallják a pragmatikusok. Az éles bevetés elkezdődött, kirepültünk a fészekből, hogy helyt álljunk a nagyvilágban, de szerencsére nem lettünk magunkra hagyva. Minden frissen felkészített junior kapott maga mellé egy senior tanácsadót, akinek a feladata, hogy ellássa az újoncot változatos, kihívást jelentő feladatokkal, és hogy ezeknek a megvalósításában segítséget nyújtson, amennyiben szükséges. A legmegbízhatóbb információ forrás.

Google

Klasszikus. Talán mindig ezzel kellene kezdeni a megoldás keresését. Egyszer chat-en megkérdeztem valakit, hogy tud-e ebben, meg abban segíteni, és hogy magyarázza már el picit, hogy miről is van szó. Válaszul egy linket kaptam, amire az URL különösebb tanulmányozása nélkül rákattintottam. Egy letmegooglethatforyou nevű oldal nyílt meg, ami a képernyőmön automatikusan megtette azt, amit nekem kellett volna – megnyitotta a Google keresőt, és beírta a kérdésemre irányuló kulcsszavakat.

Persze a Google csak egy keresőmotor. A kincsek jellemzően a help.sap.com, archive.sap.com oldalakon találhatók, illetve olyan egyéb fórumokon, amit javarészt – a sztereotípiáknak megfelelően – lelkes indiai guruk írnak teljesen önzetlenül.

Ügyfél

A tanácsadóskodás összetett feladat, és a technikai megvalósítás csak az egyik oldala. Az ügyfél számára a legfontosabb, hogy a lehető legjobb üzleti megoldást szállítsuk, azonban ez olyan dolog, amit csak több év tapasztalattal tudunk jó lelkiismerettel kínálni, javasolni. Ilyenkor tanácsért fordulhatunk valamelyik irodában dolgozó senior tanácsadóhoz, aki az adott területen már sokat látott, vagy megkérdezhetjük az ügyfelet, hogy milyen adott iparágban lévő best paractice-eket ismer. Akár az is előfordulhat, hogy már volt szerencséje részt venni hasonló projektekben, és el tudja mesélni, hogy akkor hogyan lett megvalósítva. Az így összegyűjtött információkat közösen szemügyre lehet venni és ki lehet elemezni, meghozva a legjobb döntést.

Igazából bárki az irodában

A Kontron SAP csapata jórészt szakértőkből áll, akik számos projekten vettek részt, megszámlálhatatlan checkbox-ot pipáltak be és félelmetes mennyiségű mezőt töltöttek ki. Ráadásul emellé segítőkészség is párosul. Nincs más dolga a tanácstalan tanácsadónak, mint felvetni valakinek a környéken a problémát, ami miatt napok óta nem aludt, és jó eséllyel kapni fog valamilyen hasznosítható információt. Aznap már úgy fog aludni, mint a tej.

Kérdéseket intézhet, észrevételeket küldhet a Kontron szakértőinek, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot!

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Scroll to Top