A Crossrail projekt keretében 42 km hosszú alagút készül egy új földalatti vonalhoz Londonban. Az alagút elkészítéséhez alkalmazott alagútfúró gépet a német Herrenknecht cég készítette. A gép közel 1000 tonnás, átmérője 7,1 m, és teljes hossza 150 méter. A Creo különleges, nagy összeállítás tervezési képességei még az ilyen gigantikus gépek megalkotását is lehetővé teszik.
Ahogy a gép halad a talajban, és kialakítja az üreget, készre gyártott beton szegmenseket szállít előre egy konvejoron, majd hatalmas hidraulikus karok mozgatják azokat a helyükre. Mindegyik szegmens 3000kg tömegű, és nyolc szegmens alkot egy 1,6m hosszúságú gyűrűt. Amint egy gyűrű elkészül, nagynyomású habarccsal rögzítik, majd a gép erre támaszkodva előre tolja magát.
Alagútfúró mércével a gép gyorsan halad, egy műszakban 16 méter hosszúságú alagút készül.
(A PTC és BBC cikke alapján)
Az alagútfúró méreteit talán így lehet a legjobban érzékelni
Az alagútfúró méreteit talán így lehet a legjobban érzékelni