Egy összetett, megrendelésre gyártott, ipari termék vásárlási folyamata fárasztó lehet az ügyfelek számára. Számos tényező befolyásolhatja a vásárlási döntésüket: a termék konfigurálható-e az egyedi igényeiknek megfelelően, hogyan néz ki a vásárlási folyamat és mennyi időbe telik, amíg megkapják a végterméket, a kiszállítás után mennyi idővel lesz szükség a termék javítására, illetve milyen költségek merülnek fel ezzel kapcsolatban, végül pedig, a kérdés, hogy Önök vezető márkát képviselnek-e, amelyik innovatív és ügyfélközpontú élményt kínál?
A kiterjesztett valóság (AR) befolyással van mindezen szempontokra azáltal, hogy átalakítja a vásárlók termékekre vonatkozó elképzeléseit és azt, hogy miként kerülnek velük kapcsolatba. Míg a gyártók hagyományosan termékismertetőket vagy fizikai bemutatókat használtak a vásárlók tájékoztatására, addig a kiterjesztett valóság (AR) lehetővé teszi az irányított virtuális élmények bemutatását, ahol a vásárló számos termékinformációt ismerhet meg, továbbá lehetőség van a termék testreszabására is. A vásárlók számára ez gyorsabb és kényelmesebb, kevesebb súrlódással járó vásárlást jelent.
Ebben a blogban a kiterjesztett valóság (AR) három olyan alkalmazását ismerheti meg részletesen, amelyek segíthetnek javítani ügyfelei vásárlási élményét.
3D termékmegjelenítés gyors testreszabhatósággal
A katalógusok és brosúrák részletes betekintést nyújtanak a legfontosabb termékinformációkba, de nem biztosítják azt az interaktív, személyre szabott élményt, amelyre a mai vásárlók vágynak és amit elvárnak. A fizikai bemutatótermek lenyűgözőbb vásárlási környezetet kínálhatnak a személyesen odalátogató vásárlóknak, azonban fenntartásuk költséges, valamint nagy mértékben függenek a készlettől, az üzlet nyitvatartási idejétől és a személyzet elérhetőségétől.
A kiterjesztett valóság technológiával a vásárlók kényelmesebb és részletgazdagabban ismerhetik meg a termékeket. A brosúrák átlapozása vagy a bemutatóterem meglátogatása helyett, a mobilkészülékükön vagy táblagépükön megjeleníthetik a fizikai termék 3D modelljét, majd az igény szerint választott AR tartalom mentén megismerhetik a termék működését. Az olyan AR megoldások segítségével, mint a Vuforia Studio, az AR termék élmény létrehozása és bemutatása rendkívül egyszerű, hiszen a meglévő CAD-adatokat használja fel a termék méretarányos vizuális megjelenítéséhez. Amikor eljön az ideje a termék testreszabásának és továbbfejlesztésének, az kiterjesztett valóság lehetővé teszi a vásárlók vagy az értékesítési szakértők számára, hogy könnyedén és gyorsan átkonfigurálják a termék tervezetét, úgy, hogy az megfeleljen a vásárló egyedi üzleti igényeinek. Így a hosszadalmas vásárlási folyamat gyorsabbá, kollaboratívabbá és kényelmesebbé válik minden érintett számára.
Távoli elfogadhatósági vizsgálat
A gyári elfogadhatósági vizsgálat elengedhetetlen annak biztosításához, hogy az egyedi gyártású vagy megrendelésre gyártott termékek megfeleljenek a vásárló igényeinek mielőtt kiszállításra kerülnének. Bizonyos vásárlók esetében ez azt jelentheti, hogy felkeresik a tényleges gyártási helyszínt, hogy személyesen tekintsék át a termékkonfigurációkat vagy az egyedi részleteket. Azonban a helyszínre való utazás nem mindig kényelmes vagy biztonságos megoldás, és ha a vásárlók mégis ezt választják az zavaró és időigényes lehet.
A kiterjesztett valóság kényelmesebb, rugalmasabb és biztonságosabb módszert kínál a vásárlók és a gyártók számára is gyári elfogadási tesztek elvégzéséhez. Az olyan kiterjesztett valóság alapú távoli segítségnyújtási megoldás segítségével, mint a Vuforia Chalk, a vásárlók kapcsolatba tudnak lépni a gyártás helyszínén vagy bárhol máshol dolgozó kollégával, hogy részt vehessenek egy részletes “lásd-amit-én-látok” termék bemutatón. A kiterjesztett valóság (AR) lehetővé teszi, hogy minden résztvevő valós idejű megjegyzéseket rajzoljon a képernyőjére, így vizuálisan kommunikálhatnak egymással, miközben átnézik és megvizsgálják a lényeges termékrészleteket, ami azt az érzést kelti mintha a vásárló maga is fizikailag a helyszínen lenne. A kiterjesztett valóság segítségével a vásárlók távolról elvégezhetik teljes gyári elfogadási teszt sorozatot, értékes időt takarítva meg ezzel minden érintett számára.
Önkiszolgálás és önálló karbantartás lépésről lépésre haladó munkautasítások segítségével
Ha valamelyik termékének megvásárlása hosszadalmas és nehézkes értékesítési folyamatba kényszeríti a vásárlóit, akkor az utolsó dolog, amire gondolni akarnak, az egy további költséges szervizprogram és a szervizelés, illetve karbantartás elvégzésével járó leállási idő.
Az, hogy a vásárló számára elérhetők a javítás önálló elvégzéséhez szükséges utasítások, enyhítheti a termék karbantartásával és a vele járó költségekkel kapcsolatos kezdeti aggodalmakat, azonban a mai termékek összetettsége megnehezíti, hogy a vásárlók magabiztosan és sikeresen végezzék el a szervizelési eljárásokat. A kiterjesztett valóság segítségével rendkívül vizuális, igény szerinti és könnyen követhető munkautasításokat biztosíthat számukra az önálló szervizeléshez. Így amikor egy terméknél szükség van a javításra vagy karbantartásra a vásárló könnyedén elér számos vizuális, lépésről lépésre követhető utasítást a mobileszközén, táblagépén vagy AR headset-jén, melyek alapján el tudja végezni a műveletet. Nem kell többé a papír alapú kézikönyvekkel küzdenie. A kiterjesztett valóság magabiztosabbá teszi az eljárást végző személyt, mivel az utasítások közvetlenül előtte a képernyőn jelennek meg, így pontosan látja, hogy mit, hogyan és hol kell csinálnia, valós időben, munka közben. Az olyan AR-megoldásokkal, mint a Vuforia Expert Capture és a Vuforia Studio értesítéseket és figyelmeztetéseket építhet közvetlenül a munkautasításokba, így a vásárlók könnyen, gyorsan, pontosan és biztonsággal végezhetik el a szervizeljárásokat.
Gondolkodjon úgy, mint a vásárló: Mennyire könnyű megvásárolni a termékeit?
Ha úgy gondolkodik, mint egy vásárló, az segíthet azonosítani a marketing, illetve kereskedelmi folyamatainak, kezdeményezéseinek a nehézségeit vagy akadályait, amelyek közül sok javítható a digitális átalakulás révén. Az olyan technológiák, mint a kiterjesztett valóság nagyobb kényelmet és rugalmasságot biztosítanak az Önök vásárlóiknak Ez végső soron jobb vásárlási élményt eredményez, ami kapcsán aztán nagyobb valószínűséggel továbbajánlás, vagy újabb vásárlás várható.
Szeretne többet megtudni a kiterjesztett valóság interaktív termékélmények létrehozására való felhasználásáról? Tekintse meg Ipari AR vásárlói útmutatót.