Manapság a gyártók a jövedelmük 30%-kát a javításból szeretnék megszerezni – olvasható az IDC beszámolójában. Annak érdekében, hogy ez sikerüljön, a javítással foglalkozó cégeknek segíteniük kell a vásárlóikat működésük optimalizálásában és erősítésében, valamint a hibák, az állóidő és a fölösleges költségek, illetve veszteségek minimalizálásában. Azonban a technológusok gyors cserélődése és a hosszú betanulási görbéje gyakran megakadályozza őket az igazán hatékony munkavégzésben.

Az ipari kiterjesztett valóság segítségével a javítással foglalkozó cégek sokkal hatékonyabban illeszthetik be a vérkeringésbe az új kollégákat, valamint biztosítani tudják számukra – gyakorlatilag azonnal – a hatékony terepmunkához szükséges információkat. A kiterjesztett valóság használatával a terepen dolgozó kollégák rövidebb idő alatt több bejelentést tudnak feldolgozni, így a szerviz csapat jövedelmezőbb lesz. A következőkben három olyan kivitelezhető és kézzelfogható megoldásról lesz szó, amelyekkel a kiterjesztett valóság képes többletjövedelmet biztosítani a szervizzel foglalkozó cégek számára.

Megnövekedett vásárlói elégedettség és hűség

A vállalatok vásárlóit a kiadások érdeklik a leginkább. Nagyon figyelnek az eszközeik állapotára és teljesítményére, annak érdekében, hogy maximalizálni tudják a gyártási teljesítményüket – emellett jellemző rájuk egy, ennek a célnak megfelelő SLA (Service Level Agreement – Szolgáltatási Szint Szerződés) megkötése is. A kiterjesztett valóság egyszerűbben megérthetővé teszi a javítással kapcsolatos információkat, így a terepen dolgozó technikusok gyorsabban és pontosabban tudják elvégezni a feladataikat – már a legelső alkalommal is. A hibaelhárítás sikeresebbé tételével a javítással foglalkozó cégek növelni tudják a vásárlói elégedettséget, valamint több idejük lesz az új ügyfelekre is.

Upsell lehetőségek

A megnövekedett vásárlói elégedettség közvetlenül megemeli a márka hírnevét is, ami a mai rendkívül kompetitív világban nagyon fontos. A gyártók szerint a világpiacon egyre több a lehetőség és a gyártást követő javítások is plusz jövedelmet jelenthetnek. Gartner beszámolója szerint (SLM Maturity Model) ez akár a profit 40-80%-át is jelentheti. A kiterjesztett valóságot használó cégek jobban ki tudják használni ezeket az upselllehetőségeket, mert könnyedén képesek gyarapítani a szerviz tudásukat, ez pedig végső soron a bevétel és a termékek jövedelmezőségének növekedésével fog járni.

Megnövekedett szerződés megújítások

Azáltal, hogy ellátja a terepen dolgozó technikusokat oktatással és távoli szakértői útmutatással, a kiterjesztett valóság segíti a javítással foglalkozó cégeket abban, hogy jobban megfelelhessenek az SLA követelményeknek. Ez boldogabb vásárlókat eredményez és növeli a szerződések újrakötési valószínűségét. A jövedelmet jelentő vásárlók megtartása, illetve az üzleti költségek csökkentése az elkerülhető kiadások (például az ismétlődő javítási látogatások) minimalizálásával egyértelműen nagyobb profitot jelent a javítással foglalkozó cégeknek.

Tudjon meg többet!

Ha tetszettek a fent bemutatott módszerek, tekintse meg ezt a beszámolót arról, miként teszi sikeresebbé a kiterjesztett valóság a javítással foglalkozó csapat munkáját!

Írta: Greg Kaminsky

Az eredeti cikket elolvashatja itt.

Ipar 4.0 – Ismerje meg ipari digitalizációs megoldásainkat és tekintse meg aktuális hirdetéseinket, akcióinkat!

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Scroll to Top