Már főiskolai tanulmányaim óta (cirka 14 éve) az informatika területén dolgozom. Kezdetben rendszergazdai feladatokat láttam el közepes méretű vállalatoknál, valamint munkám során minőségbiztosítási projektvezetési feladatokban mélyültem el. 10 évvel ezelőtt a jövőmet az információbiztonság területére pozícionáltam, ezen ismérvek mentén indulva tapasztalatokat szereztem (technológiai csapatok támogatása IT biztonsági szempontból, üzleti problémák és megoldásaik nyomon követése/szabályozás, részvétel IT infrastruktúra fejlesztési projektekben, IT biztonsági megoldások kidolgozása és bevezetése, IT auditokban szerzett tapasztalatom kamatoztatása, ISO 27001 PCI DSS / NIST / CoBIT ismeretek.)

Na de ennyit röviden rólam, bővebben önéletrajzom nyújt az érdeklődők számára betekintést.

Korábbi finance iparági pozíciómban (BNP Paribas Perosnal Finance közép-európai regionális információbiztonsági felelőseként) szükségessé vált, hogy az anyavállalat elvárásait valós projektbe transzponáljuk. Így a cél adott volt: MDM megoldás rapid, professzionális bevezetése – az anyavállalat szabályainak megfelelő tendereztetéses szállító kiválasztás útján.

A kiválasztás során a MobileIron Gold Bundle megoldása hozta el – a pontozásos értékelés és a referenciák figyelembe vételével – a kiütéses győzelmet akkori szállítómnak – mostani munkaadó partneremnek, a Kontron -nek. 2014-et írtunk a szárba szökkenő MDM piacon, Közép-Európában 5 országban is bevezetésre kerültek a MobileIron megoldásai. Az elvárásaim és az anyavállalati policy megfelelésnek köszönhetően sikerült a BYOD árnyékát elkerülve, egy tisztán corporate megoldási utat kialakítani minden országban. Így végre lezárult egy ActiveSync-től nem, csak a nem-kontrollált mobileszközök garmadájától mentes időszak a BNPP PF kockázati térképen.

A magyarországi bevezetés során a Kontron példás gyorsasággal telepített és tesztelt, ami beváltotta a korábbi referenciák felmérésekor megfogalmazott elvárásaimat. Hiszen a jó IBF célja, hogy az általa kialakítót MDM policy elvárásai hiánytalanul, és a megrendelő erőforrásainak a lehető legkisebb mértékű igénybevételével kerüljenek megvalósításra. Így a projekt utóéletének IT üzemeltetési erőforráshiánya nem lépett fel, valamint maradt még lendület a szervezetben a felhasználói tevékenységek támogatására is. Ez szerintem az MDM bevezetésének, napi rutinná válásának rákfenéje is. Hiszen enélkül a felsővezetői támogatás könnyen tovaszáll, továbbá nem marad türelem a szervezet részéről a napi működés felett damoklészi kardként lebegő IOS frissítések működéskockázati elhárítására.
Tanulságos volt látni azt is, hogy az 5 országban ugyanazon megoldás bevezetése mennyire más eredményre vezethet, ha akár a megoldásszállító nem elég tapasztalt, akár az IT, mint szolgáltató nem elég felkészült a szervezet kiszolgálására.

Kérdéseket intézhet, észrevételeket küldhet a Kontron szakértőinek, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot!

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

For security, use of Google's reCAPTCHA service is required which is subject to the Google Privacy Policy and Terms of Use.

I agree to these terms.

Scroll to Top