A húros hangszerek, mint például a hegedű, a cselló és az akusztikus gitár, összetett hangokat hoznak létre, amikor a zenészek játszanak rajtuk. Az így keletkező hang a hangszer testével rezonál, ami felerősíti a hangot. A zenészek képességeit félretéve, néha előfordulnak olyan esetek, amikor a hangszerek kellemetlen és nem kívánt hangokat, úgynevezett farkashangokat képesek létrehozni.

Ez a jelenség egy tartós mesterséges felhang, amely akkor hallható, ha a játszott hang magassága közel van a hangszertest természetes rezonancia frekvenciájához. A jelenség során felerősödik egy adott hangmagasság, kiegyensúlyozatlan és oszcilláló hangot hozva létre, amelyet gyors csillapodási ütem követ. Azt hihetnénk, hogy ez csak az olcsó és rosszul gyártott hangszerek esetében fordul elő, de ennek az ellenkezője igaz. A finoman megmunkált vonós hangszereket úgy tervezték, hogy a lehető legnagyobb rezonanciát hozzák létre, így teltebb, hangosabb hangzást tudjanak létrehozni. Ennek azonban az a hátránya, hogy a hangszer a farkashangokat is felerősíti. Ez a jelenség került modellezésre az Altair® OptiStruct® segítségével, amely az Altair portfólió modern szerkezeti szimulációs eszköze. Átfogó, pontos és skálázható megoldásokat kínál lineáris és nem-lineáris elemzésekhez a statika és dinamika, rezgések, akusztika, kifáradás, hőátvitel és multifizika tudományágaiban. Az alábbi linkre kattintva tudjon meg többet a szimulációs modell kidolgozásáról, melynek segítségével megoldást lehet találni a probléma orvosolására.

Ipar 4.0 – Ismerje meg ipari digitalizációs megoldásainkat és tekintse meg aktuális hirdetéseinket, akcióinkat!

Scroll to Top