Sokat beszéltünk már az intelligensen kapcsolódó eszközök bőségéről, becslések szerint 2020-ra már 20,8 milliárd eszköz lesz online. Arról viszont ritkán beszélnek, hogy az IoT milyen hatással lesz a szervezetek menedzselésére, a műszaki dokumentációkra, és a helyszíni kiszolgálásra.
Íme, 4 azonnal elérhető és mérhető ipari szerviz előny, ami az IoT erejének köszönhetően már elérhető:
1. Valós idejű termékadatok láthatósága
A kihelyezett eszközök helyszínének, teljesítményének, kihasználtsági arányának és feltételeinek figyelemmel kisérése esetén csökken a javítási és feldolgozási idő, mivel a technikusok jobb és pontosabb információkkal érkeznek a helyszínre.
Például: Tegyük fel, hogy a zajérzékelő küld egy jelet a kapcsolati központba, ami felismeri, hogy egy buldózer hidraulikus rendszere zörgő hangot bocsájt ki. Az ügyfél kapcsolattartója elküldi ezeket az adatokat a szakembereknek, akik arra a következtethetnek, hogy a hidraulikai folyadékba légszennyeződés került. Így a technikusok előre tudják, hogy a munkálatok elvégzéséhez milyen eszközök, alkatrészek, és anyagok szükségesek.
2. Optimalizált technikai munkaerő
Ahogy a termék összetettség és a vevői elvárások folyamatosan növekednek, a technikusok küzdenek azzal, hogy naprakészek maradjanak a meglevő termékek folyamatos műszaki frissítéseivel. Képzelje el, milyen lenne, ha minden egyes kapcsolódó eszköznek saját darabjegyzéke lenne. Minden alkalommal, amikor egy technikus kicserél egy részt, vagy módosítja a konfigurációt, a fájlok frissülnek a változások szerint. Ez a funkció nem csak a technikusok számára biztosít naprakész információkat, hanem lehetővé teszi számunkra, hogy nyomon követhessük a termék szerviz információ előzményeit.
Szintén lehetőség nyílik arra, hogy kiterjesztett valóságot alkalmazzunk. A helyszíni szervíztechnikusok már alkalmazzák a kiterjesztett valóságot arra, hogy útmutatást kapjanak az alkatrész cseréjének, szerviz információkra és egyéb fontos folyamatokra betekintést nyerjenek.
3. Tervszerű megelőző és prediktív karbantartás
A távfelügyeleti eszközök lehetővé teszik a szervízcsoportoknak, hogy észleljék a működési anomáliákat, így egyből reagálhatnak, mielőtt abból katasztrofális hibák alakulnának ki. Az IoT erejével, valós idejű és múltbeli adatok kombinálódnak a gépi tanulással és az elemzésekkel, így pontosan megjósolhatják a problémákat, a szervízt reaktívból proaktívba mozdítva.
A leállások arra kényszerítik az Ön ügyfeleit, hogy felfüggesszek műveleteiket. Attól függően, hogy épp milyen iparágról van szó, az ilyen leállások költsége elérheti akár az ezer, százezer dollárt is óránként. Tehát a zavarok kiküszöbölésével pénzt takaríthat meg. Ezzel a képességgel nem fog ügyfeleket elveszíteni, sőt akár régieket is visszaszerezhet.
4. Távoli szervíz szolgáltatások
A távoli szerviz lehetővé teszi, hogy Ön megoldja a problémát, még mielőtt az ügyfél észrevenné, hogy egyáltalán gond van. A költséges helyszíni szervizelés helyettesíthető távoli technikusokkal, akik képesek az üzemi körülmények közötti rendellenesség azonosítására, és távoli szerviz szoftverek használatával orvosolni a problémát. Az orvostechnikai eszközöket gyártó Elekta a távoli szerviz programnak köszönhetően az első évben a szolgáltatási problémák 20%-át megoldotta a nélkül, hogy technikust küldött volna ki a helyszínre.
Mielőtt IoT-ba fektetne, érdemes felmérnie az aktuális szerviz kapacitását.
A Szerviz Teljesítmény értékelő eszköz lehetővé teszi ezt az Ön számára.
Töltse ki az alábbi kérdőívet, hogy megtudja, hol kezdődik az Ön „IoT utazása”
– a teszt angol nyelven érhető el –
Kérdéseket intézhet, észrevételeket küldhet a Kontron szakértőinek, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot!