Adaptációs és változásmenedzsment tanácsadás

Szeretné bevezetni a Microsoft Teams-et vagy más Microsoft 365-ös megoldást? Már be van vezetve, de a felhasználók nem tudják magabiztosan használni? Nem épült még be a rutinszerű Teams, SharePoint Online vagy OneDrive for Business használat?

Az Adoption and Change Management (ACM) egy a Microsoft által is alkalmazott módszer, melynek célja, hogy a változás humán oldalát menedzselje, ezáltal a felhő alapú Microsoft termékek használata a bevezetést követően rutinszerűvé váljon, és ennek köszönhetően a szervezet elérje az elvárt üzleti célokat.

Miért van szükség változásmenedzsmentre?

A Microsoft 365 alkalmazások bevezetésekor nem elegendő a technológiai bevezetés, legalább akkora fókuszt kell helyezni a felhasználókra is, mivel a változás a mindennapi munkavégzésüket érinti. Az emberek nem változnak automatikusan, a változással szembeni ellenállás természetes viselkedés. Ha ezt az ellenállást nem kezeljük, a bevezetési projekt sikerét kockáztatjuk. Annak érdekében, hogy a változás emberi-üzleti oldala is gördülékeny legyen, proaktív változásmenedzsment keretében szükséges a felhasználókat is támogatni.

Adaptációs és változásmenedzsment tanácsadás

A Kontron adaptációs és változásmenedzsment (Adoption and Change Management, ACM) csapata a Microsoft 365 termékpaletta kapcsán nyújt támogatást az ügyfeleknek a bevezetések (pl. Teams, SharePoint Online, OneDrive for Business stb.) hatékonyabbá tételében. Ez többek között a következő tevékenységeket foglalhatja magába: változás tervezése, kommunikáció tervezése, felhasználói tudásbázis kialakítása, oktatások, utánkövetés.

A sikeres tanácsadás eredménye: kisebb ellenállás, elégedett munkavállalók, fejlett kollaboráció a szervezeten belül, az IT tehermentesítése.

Kérjük, válassza ki a szervezetére jellemző állítást!

Adaptációs és változásmenedzsment tanácsadás a bevezetés támogatására

A változásmenedzsmentre a bevezetés nulladik pillanatától kezdve egészen a bevezetést követő utánkövetésig szükséges figyelmet fordítani. A szolgáltatásunk az alábbi részfolyamatokból áll, de van lehetőség arra is, hogy az egyes elemekben külön nyújtsunk támogatást.

1. Üzleti igényfelmérési ACM csomag

  • Mi a célja a Microsoft 365 bevezetésnek?
  • Milyen munkavégzési nehézségek adódnak jelenleg a szervezetben?

Az igényfelmérés során tisztázzuk a szervezet informatikai céljait és szükségleteit, feltérképezzük, hogy milyen kihívásokba ütköznek a felhasználók a munkavégzésük során. Cél, hogy az ügyféllel közösen egy átfogó képet kapjunk a kiindulási pontról és a vágyott jövőképről.

2. Bevezetés tervezési ACM csomag

  • Kik lesznek a bevezetés szponzorai?
  • Milyen információra van szüksége a felhasználóknak a bevezetés során?
  • Milyen oktatások szükségesek?

A tervezési fázisban meghatározzuk a változásmenedzsment főbb pontjait, megtervezzük a kommunikációk és oktatások menetét.

3. Bevezetés előkészítési és támogatási ACM csomag

  • Honnan fogja tudni a felhasználó, ha holnap már máshol éri el a fájljait?
  • Kik lesznek a kulcsfelhasználók?
  • Kihez fordulhatnak a kollégák, ha túl sok Teams értesítést kapnak?

Az előkészítés célja, hogy a bevezetés során használt összes kommunikációs anyag, felhasználói leírás és a tudásbázis felület elkészüljön, hogy a felhasználók számára is érzékelhető bevezetés már ezek segítségével tudjon elindulni. Az implementációval párhuzamosan az oktatások is megtörténnek.

4. Utánkövető ACM csomag

  • Bevezettük a Microsoft 365-öt, de még nem épült be a mindennapi rutinba?
  • Sok a felhasználói kérdés, de ki fogja megválaszolni?
  • Az alapokat már tudjuk, hogyan tovább?

A bevezetést követően is érdemes támogatni a felhasználókat. Ekkorra már elkezdik használni az alkalmazásokat, lesznek kérdéseik, szeretnék jobban kihasználni a lehetőségeket. Az utánkövetés célja az, hogy ebben is támogatást kapjanak a kollégák. Tippekkel, rövid hírbejegyzésekkel, további oktatásokkal, kérdezési felülettel, Q&A eseményekkel biztosítjuk, hogy a szervezetben mindenki magabiztos Microsoft 365 felhasználóvá tudjon válni.

Adaptációs és változásmenedzsment tanácsadás a bevezetés utánkövetésére

Egyre több vállalat vezeti be a Microsoft 365-öt és a Microsoft Teams-et a mindennapi munkavégzést és a produktivitást támogató megoldásként. A sikeres bevezetés azonban nem ér véget az alkalmazások bekapcsolásával, a folyamatos és növekvő használat érdekében a bevezetés után is szükséges a felhasználók támogatása.

Az aktív utánkövetés segít abban, hogy:

  • a Microsoft 365 használatot monitorozni tudjuk és a szükséges beavatkozásokkal ösztönözzük, hogy az adott szervezetnél bevett szokássá és mindennapi rutinná váljon a Microsoft 365 és Teams használata,
  • a felhasználók megkapják a megfelelő tájékoztatást és tudástranszfert a folyamatosan változó eszközkészlettel (új, változó funkciók) kapcsolatban, valamint támogassuk őket új vagy változó igények esetén hatékony megoldási javaslatokkal.

Milyen tevékenységekből állhat a szolgáltatás?

Az alábbi tevékenységek képezhetik részét a szolgáltatásnak. Az igénybe vett tevékenységek köre teljes mértékben testre szabható az egyedi szervezeti igények mentén.

1. A jelenlegi használat felmérése, elemzése és az adatok alapján fejlesztési javaslatok megfogalmazása

  • Felmérés típusai: beépített riportok, online felhasználói kérdőív, igény esetén interjú
  • Fejlesztési javaslatok megfogalmazása a kihasználatlan funkciók használatának ösztönzésére

2. Újdonságok bemutatása

  • Oktatási anyagok kiegészítése az új/változó funkciókkal
  • Rövid kommunikáció az újdonságokról

3. Funkciókkal kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén tanácsadói támogatás

  • A tudásbázisban közzétett kérdések megválaszolása, ezáltal az üzemeltető csapat tehermentesítése
  • Q&A események biztosítása a felhasználóknak
  • Üzemeltető csapat támogatása a funkciókkal kapcsolatos kérdések, problémák esetén

4. Használati tippek, trükkök megosztása

  • Az egyes funkciókkal kapcsolatos mindennapi trükkök, javaslatok megosztása

5. Szükség esetén támogatás a fejlesztési javaslatok megvalósításában

  • Egyéb Microsoft 365 termékkel kapcsolatos új oktatási anyag készítése, felhasználói oktatások tartása
  • Egyéb fejlesztési javaslatok megvalósítása

Kapcsolódó szolgáltatásaink

Amennyiben a fentiek felkeltették az érdeklődését, forduljon hozzánk bizalommal!

Az igények egyeztetését követően segítünk megtervezni az üzleti célok eléréséhez szükséges adaptációs és változásmenedzsment tevékenységeket.

Loading
Scroll to Top