Több mint egy évszázadon keresztül a Triumph szenvedélye és innovációja alakította a motorkerékpár fejlődését, melynek köszönhetően az Egyesült Királyság legnagyobb motorkerékpár-gyártójává és globális márkájává vált. A Triumph a változások és az általuk biztosított új gondolkodásmód elfogadásával modernizálta működését és újjáélesztette a márkáját. Mindehhez nagyban hozzájárultak az InforLN ERP (Enterprise Resource Planning) és a PTC Windchill PLM (Product Lifecycle Management) megoldások. A vállalat és ikonikus kerékpárjaik folyamatosan fejlődnek, a múltjukra is joggal büszkék, de egyúttal a jövőre is koncentrálnak, ami mögött a merész dizájn, eredeti stílus, céltudatos mérnöki munka és a motorozás iránti valódi szenvedély húzódik.

A Triumph partneri kapcsolatot kötött az Infor-ral, a világszínvonalú üzleti megoldások szállítójával. Az Egyesült Királyságtól Brazíliáig, Thaiföldig és Indiáig jelen lévő Triumph a gyártási, alkatrész- és összeszerelési képességeit ERP rendszerük felhőbe költöztetésével modernizálta.

A kezdetek

A Triumph motorkerékpárok közel egy évszázaddal ezelőtt kezdtek ismertséget szerezni, amikor olyan legendás színészek és világhírű ikonok, mint Marlon Brando és Steven McQueen Triumph motorkerékpárokon tűntek fel a játékfilmekben. A mai, rendkívül változékony üzleti környezet azonban nagyban eltér az 1950-es és 60-as évek egyszerűbb korszakától. Ma már a filmvásznon való termékmegjelenítések mellett, a valós üzleti hatékonyság és a kiemelkedő teljesítmények is szerepet játszanak a márkák ismertségében.

A Triumph felismerte, hogy a növekedés szempontjából nem csak az oparatív folyamatok optimalizálása fontos, így a kifejezetten a komplex, diszkrét gyártáshoz kifejlesztett Infor-megoldások segítségével teljes digitális korszerűsítésbe kezdett.

A Triumph modernizáció felé vezető útjának első lépése egy stratégiai felülvizsgálat volt, ami a modern klasszikus motorkerékpárok gyártása fele vezetett. Ezzel egyidejűleg a Triumph azt is felismerte, hogy szükséges a mérnöki, gyártási és ellátási lánc üzleti folyamatainak felülvizsgálata is.

“Az évek során körülbelül 160-170 különböző rendszer használatát kezdtük el, amelyek különböző célokat szolgáltak az üzletágon belül. A célunk a rendszereink egyszerűsítése volt, hogy végül egy központi, end-to-end rendszerrel rendelkezzünk, amely az üzletág operatív munkájának nagy részét támogatja” – mondja Jamie Looker, a Triumph operatív igazgatója.

A Triumph kultúrája magában foglalja az innovációt, a szenvedélyt, az eltökéltséget és azt ígéri az ügyfeleknek, hogy az Ő igényeik szerint építi meg a kerékpárjukat. Ehhez rendelkezik egy konfigurációs weboldallal, ahol az ügyfelek konfigurálhatják az ideális kerékpárjukat a modell, a szín, a teljesítmény, a stílus, a kényelmi lehetőségek, a csomagok és a kiegészítők mentén. Ezek az információk aztán visszakerülnek a gyártási rendszerbe és létrehoznak egy egyedi megrendelést a márkakereskedőnél.

A Triumph jelenlegi és jövőbeli kihívásainak megoldásához Looker szerint az a kulcs, hogy elég rugalmasak legyenek a rendszer fejlesztéséhez, vagy a jelenlegi üzleti igényeik kiszolgáláshoz szükséges változtatáshoz, ugyanakkor képesek legyenek támogatni a jövő üzletét is, egy folyamatosan változó környezetben.

Statisztikák

  • az anyagjegyzék 35%-a saját gyártású
  • a motorkerékpárok 85%-át az Egyesült Királyságon kívül adják el
  • 686 beszállító világszerte
  • értékesítés 63 országban
  • 700 franchise kereskedő támogatása

Miért érdemes az Inforral együttműködni?

A Triumph óvatos vállalatnak tartja magát és megszokta, hogy rendszereit házon belül fejleszti. Így a szállítói ajánlatok bekérése és felülvizsgálata kihívást jelentett számára. Végül az Infor-t választották ERP-szállítónak, mert rugalmas és kooperatív a Triumph agilitási igényeinek kielégítésében, miközben hosszabb távon is társfejlesztői támogatást nyújt.

A Triumph óvatos vállalatnak tartja magát és megszokta, hogy rendszereit házon belül fejleszti. Így a szállítói ajánlatok bekérése és felülvizsgálata kihívást jelentett számára. Végül az Infor-t választották ERP-szállítónak, mert rugalmas és kooperatív a Triumph agilitási igényeinek kielégítésében miközben hosszabb távon is társfejlesztői támogatást nyújt.

A Triumph egyik erőssége a mérnöki tervek módosításának rugalmassága, amit a vállalat nem akart veszélyeztetni. Emellett egyetlen megoldás szállítóval szeretett volna dolgozni, aki teljes mértékben felelős a projekt sikeréért azáltal, hogy teljesíti az end-to-end igényeket. Az Infor teljesen integrált megoldásai a Product Lifecycle Management (PLM) használatával a teljeskörű kezelésre képesek, az anyagjegyzékek segítségével kezelik a tervezést, így biztosítják minden egyes legyártott kerékpár minden egyes alkatrész előzményének visszakereshetőségét.

Tekintettel a Triumph gyártási volumenére, az integrációt szakaszosan hajtják végre. Az Infor és a PTC Windchill együttműködése biztosítja a zökkenőmentes átállást.

Üzleti kihívások

  • Korábban körülbelül 170 különböző rendszer támogatta az üzleti tevékenységet.
  • A régi rendszerek IBM (AS/400) rendszereken futottak, és a Triumph nehezen tudott fejlesztőket szerezni az eszközök karbantartására és új projektekhez.
  • A Triumph-on belül a korábbi AS/400-as rendszerektől való függőség megszüntetésére irányuló erőfeszítéseket IT általi kezdeményezésnek tekintették, ami ellenálláshoz vezetett.
  • A régebbi alkalmazások megakadályozták az üzleti célú kulcsfontosságú adatokhoz való hozzáférést.
  • Kihívás a változásmenedzsment, az új gyakorlatok elfogadása és kezelése is.

Eddig elért eredmények

Az Infor és a Triumph másfél év alatt sikeresen lezárta az átállás az első fázisát. Az új rendszer lehetővé tette a megrendelési folyamat és az ügyfelekkel való kommunikáció javítását. Az Infor LN adatvezérelt folyamatai a Triumph-t a standard BOM és eBOM (műszaki anyagjegyzék) eddigi kezelésének felülvizsgálatára is ösztönözték, ami szintén segített a vállalat folyamatainak racionalizálásában.

A The Manufacturer című lapnak adott 2021. májusi interjúban Looker a korai sikerekről beszélt: “Az első fázis bevezetése nagyon sikeres volt. A motorkerékpárok és flex motorkerékpárok konfigurálásának lehetőségét szerettük volna megvalósítani a rendszeren belül. Mindez sikerült is. Továbbá szeretnénk fejleszteni az ügyfél kommunikációnkat, ezért a rendszer számos ügyfelekkel kapcsolatos elemét a következő három-négy hónapban folyamatosan élesíteni fogjuk.”

A sikerhez vezető út részben a projekt kisebb szakaszokra való lebontása révén vált lehetővé.

Fontos előny, hogy hozzáférhetők legyenek a valós idejű adatok és mérőszámok az összes gyárból és gyártósorról, amely már most megvalósul. Az Infor LN-re való sikeres áttéréssel az összeszerelő sorok átláthatósága és kontrollja, valamint a számítógéppel támogatott tervezési sémák és darabjegyzékek minősége is jelentősen javult.

A szoftver további előnye, hogy az alap ERP által generált adatok elemzése könnyebb, mint korábban. A Triumph összes adata egy helyen elérhető, és az adatminőség biztosítása érdekében eddiginél fejlettebb adatkezeléssel jár. Ez praktikusabb adatbeviteli rendszereket jelent, például vonalkód vagy QR-kód-leolvasókat, amelyek a kézi adatbeviteli módszereket váltják ki RFID-vel.

A Triumph most látja, mennyi “piszkos” adat keletkezett a régi rendszerekben, és azt is, hogy az Infor új digitális platformjával mennyivel könnyebb ezeket elemezni, javítva a döntéshozatal sebességét és minőségét.

A következő lépések

A projekt második szakasza már folyamatban van, és további 24 hónapig tart a munka. A fázisok az üzleti környezet, igények által indukált prioritások szerint változnak.  A hangsúly továbbra is azon van, hogy az elkövetkező években milyen adatok lesznek fontosak az üzlet számára. A terv az, hogy az Infor LN-hez mint az üzleti rendszer gerincéhez integrálják a Microsoft Power BI-t és az AI-eszközöket.

Üzleti eredmények

  • A vállalat széttagolt rendszereinek felváltása egy központi, end-to-end rendszerrel.
  • IT által vezérelt projekt helyett mi ezt üzleti alapú (Business Connected) projektnek nevezzük, 360 fokos rálátással a Triumph működésére, mint üzlet transzformációs projekt.
  • A market-to-order rendszer lehetőséget adott az ellátási lánc tejes átláthatóságára a kereskedők számára, akik így a vállalatcsoporton belül látják az üzleti lehetőségeket és csoport szinten szolgálják ki a vevői igényeket, javítva, kihasználva a kooperáció lehetőségét.
  • Digitális piactér támogatja a forgalmazók közötti kereskedelmet, ezzel csökkentve a kereskedők támogatásához szükséges ráfordításokat és lehetővé teszi, hogy az értékesítés felső 20%-ára és alsó 20%-ára lehessen összpontosítani.
  • Jobb lead-menedzsment biztosítása azáltal, hogy az új ügyfél megkeresések gyorsabban realizálódnak.

A képés a videó forrása: Infor

Ipar 4.0 – Ismerje meg ipari digitalizációs megoldásainkat és tekintse meg aktuális hirdetéseinket, akcióinkat!

További információt az Infor LN ERP-vel kapcsolatban a Kontron honlapján vagy személyesen az alábbi elérhetőségeinken kaphat.

Scroll to Top