A ZF a PLM-alapú „digital twin” segítségével innovatív módon fejleszt új termékeket.

Egy kibocsátásmentes, balesetmentes és állásidő nélküli világ megteremtése

A ZF jövőképe a mobilitás következő generációjának megteremtése, amely tiszta, biztonságos, kényelmes és mindenki számára megfizethető. E stratégia központi elemét alapvető platformjainak digitalizálása adja, annak érdekében, hogy könnyebben lehetővé tegye a részlegek közötti együttműködést.

A digitális fonal alapját képező PLM megoldás segítségével a ZF a teljes értéklánc mentén integrálja rendszereit, valamint platformjait, így forradalmasítva az üzleti modelleket, folyamatokat, termékeket, illetve szolgáltatásokat. Ezáltal a ZF képes volt a megfelelő döntéseket a megfelelő adatok alapján időben meghozni, csökkentve az átfutási időt és a költségeket, illetve javítva a minőséget.

Kihívások: A különböző adattárolási helyek megszüntetése

A 42 országban található, több mint 270 gyártási helyszínen elhelyezkedő és világszerte 150 000 alkalmazottat foglalkoztató cégnél a csapatok különböző helyen tárolt adatokkal dolgoztak, anélkül, hogy automatizált módon meg tudták volna osztani a legújabb termékinformációkat a részlegek, a beszállítók és az ügyfelek között. Az IT-környezet nem volt összehangolt sem az eszközök, sem a folyamatok szempontjából, így a felhasználóknak a legújabb termékváltozásokat és variációkat nem tartalmazó, elavult információkra kellett hagyatkozniuk. A gyakran hetekkel korábbi adatok alapján meghozott döntések kevéssé voltak megbízhatók.

A ZF digitális átalakítási kezdeményezése három fő kihívást kívánt kezelni, hogy minden szempontból támogatni tudja az üzleti tevékenységet:

Mérnöki együttműködés

A ZF-nek gyorsan egységesítenie kellett a termékfejlesztési környezetét. Mivel a szoftver a vállalat új termékeinek többségében kulcsfontosságú megkülönböztető elem, elengedhetetlen volt, hogy a szoftver, a mechanikus és az elektromos komponensek a mérnökök számára hasznos módon találkozzanak.

Vállalati együttműködés

A piacra kerülési idő és a minőségi célok teljesítése érdekében a ZF elektronikai részlegeinek biztonságosan kellett valós idejű adatokat szolgáltatniuk a termék életciklusában szerepet játszó, a világ különböző pontjain elhelyezkedő résztvevőinek, beleértve a végfelhasználókat és a ZF más részlegeit is. Tier 1 beszállítóként a különböző CAD, ECAD és MCAD forrásokból származó adatokat is egyetlen biztonságos eszközön keresztül kellett tárolni és kommunikálni.

Az IT fejlesztése

Az IT sosem rendelkezik elegendő erőforrással. A ZF ahelyett, hogy az IT-erőforrások növelésével próbálta volna folyamatosan kielégíteni a technológia iránti igényt, az IT “demokratizálásának” lényegesen hatékonyabb és eredményesebb módjára volt szüksége. Meg kellett találnia a módját, hogy az ismert platformokon elérhetővé tegye az adatokat az üzleti közösség számára, illetve lehetővé téve ezzel számukra, hogy saját maguk hozzák létre az IT-megoldásokat.

Együttműködés: A ZF “Látni, gondolkodni, cselekedni” filozófiája mögött álló stratégia

Az együttműködés kulcsfontosságú ahhoz, hogy számottevőek és versenyképesek maradjunk a piaci térben, amely folyamatosan változik az olyan a trendek mentén, mint az e-mobilitás, az autonóm vezetés, a digitalizáció és a fenntarthatóság. A globálisan szétszórt, különböző funkciójú csapatoknak valós idejű hozzáférésre van szüksége a termékadatokhoz az együttműködéshez és az olyan döntéseket meghozatalához, amelyekben biztosak lehetnek.

Ezért alkalmazza a ZF a “Látni, gondolkodni, cselekedni” filozófiát. Azt szeretné, ha az üzleti felhasználók a számukra releváns adatokat könnyen fogyasztható formátumban láthatnák. Valamint, hogy képesek legyenek az adatokra építve gondolkodni, mert tudják, hogy azok egy megbízható, egységes forrásból származnak. Végül szeretné, ha az adatok alapján tudnának cselekedni annak köszönhetően, hogy könnyen hozzáférhetnek a termékfejlesztési folyamatokhoz.

Perspektíva: A ZF mércéje a csapatmunkában

A ZF-nek egyesíteni kellett a rendszereit, munkavállalóit, a tervezéstől egészen a gyártásig tartó folyamatait, valamint a termékadatait a az IoT segítségével. A digital thread és a digital twin állt e stratégia középpontjában – egyesítve a K+F, a gyártás és a helyszínen dolgozó csapatokat. Dr. Jürgen Sturm a németországi Friedrichshafenben székelő ZF-csoport informatikai igazgatója csapatával együtt támogatja az innovációt mind az új folyamatok, mind az üzleti modellek terén, beleértve a szükséges technológiákat, architektúrát és kiberbiztonságot. Csapata digitális szálakat és IoT-megoldásokat épít ki, hogy nagyobb agilitást és gyorsaságot tegyen lehetővé a szervezeten belül.

Megoldás áttekintése: A PLM, azaz információ egyetlen közös helyen tárolása

A ZF jövőképének megvalósítása érdekében elengedhetetlenül fontos volt az innovatív termékek fejlesztéséhez szükséges együttműködést lehetővé tevő, divíziók és funkciók közötti alapvető szoftverplatformok bevezetése. A hangsúly olyan megoldások biztosításán volt, amelyek a különböző részlegek számára elérhetővé teszik az adatokat, amelyeket aztán elemzési célokra és mesterséges intelligencia (AI) alkalmazásokhoz használhatnak fel.

Ez a ZF mechanikai tervezőivel kezdődik, ahol a Creo-t használják. A Windchill számít az összes termékkel kapcsolatos adat egyetlen, közös forrásának. A Windchill platform a lehetséges helyeken lehetővé teszi a szabványosított folyamatokat, illetve a variációk meglétét is, ott, ahol az szükséges. A ZF a Kepware-t használja a gépi összekapcsolhatósághoz is, amely fontos a gyárak digitális átalakítása szempontjából. A ThingWorx Navigate-et integrációs platformként használják, hogy ne csak a Windchill-ből, hanem más, már meglévő PLM-rendszerekből, programkezelő rendszerekből és ERP-rendszerekből származó adatokat is integrálni tudjanak. A Vuforia az egyik kulcsfontosságú technológia, amellyel a gyáraiban a minőségi folyamatokat támogatja. A kiterjesztett valóság segítségével az üzemben dolgozókat végigvezetik a minőségellenőrzések folyamatán. Ez lehetővé teszi a ZF szinte valamennyi üzleti modelljének, üzleti folyamatának, termékének és szolgáltatásának radikális újratervezését. A szoftver és a technológia az üzleti tevékenységének központi elemévé válik, és ez kritikus jelentőségű a vállalat versenyelőnye szempontjából. Az eredmények pedig kiemelkedőek. A ZF képes volt gyorsabban meghozni a döntéseket, felgyorsítva a piacra jutásig szükséges időt, miközben növelte a termelékenységet és javította a termékek általános minőségét.

Megvalósítás: ThingWorx Navigate használata a kollaborációhoz

A ZF a ThingWorx Navigate megoldást választotta a “See, Think, Act” filozófiájánal támogatásához. A ThingWorx Navigate lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy az egyszerűen használható applikációban „lássák” a termékinformációkat, képesek legyenek „gondolkodni” a különböző adatforrások kombinálásával, valamint „cselekedjenek” azáltal, hogy segítik a felhasználókat az adatvezérelt döntések meghozatalában és végrehajtásában. A valós idejű adatok, az analitika és a mesterséges intelligencia felhasználásával a ZF átalakította a csapatai együttműködésének módját.

A ThingWorx Navigate egyszerű platformjával és újrahasznosítható felhasználói felület (UI) komponenseivel a ZF önkiszolgáló IT-működést tud biztosítani alkalmazottai számára szerte a világon. A fejlesztők a forrásrendszerek befolyásolása nélkül, illetve az IT minimális bevonásával órákon belül (szemben a korábban hetekben mérhető idővel) létre tudnak hozni alkalmazásokat. Az alábbiakban három alapvető alkalmazást mutatunk be, amelyeket a ZF fejlesztett ki:

Where-used App

Segíti a ZF üzleti felhasználóit abban, hogy megtudják, hol használják az alkatrészt (például összeszerelésben, tervben, végtermékben). A felhasználók egyetlen kattintással elérhetik és megjeleníthetik az információkat, így feladatonként sok órát takaríthatnak meg.

Part Information Report App

Összefoglalja az információkat a felhasználók számára, segítve őket a döntéshozatalban, illetve a döntések releváns rendszerekbe való visszavezetésében. Ez időt takarít meg a mérnököknek, miközben lehetővé teszi számukra a minőségi döntések meghozatalára.

ZF Windchill Insight App

Lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy minimális kattintással, több rendszerben vagy termékfelületen való keresés nélkül tekintsék meg az összesített alkatrészinformációkat.

Fedezze fel a PTC termékeit, amelyek segítik a ZF-et digitális innovációs kezdeményezéseinek megvalósításában

windchill-logo

A PTC Windchill segíti a vállalati szintű együttműködést. A Windchill úttörő képességei összekapcsolják a szétszórt csapatokat, és biztosítják, hogy a termék- és folyamatadatok egyetlen helyről elérhetők legyenek.

thingworx-navigate-logo

A ThingWorx Navigate szerep- és feladatalapú alkalmazásai révén a közvetlen hozzáférés biztosítható minden érdekelt számára a naprakész termékadatokhoz. Az alkalmi felhasználók könnyedén hozzáférhetnek a szervezet vállalati rendszerében tárolt gazdag adatokhoz – képzésre nincs szükség

Ipar 4.0 – Ismerje meg ipari digitalizációs megoldásainkat és tekintse meg aktuális hirdetéseinket, akcióinkat!

Scroll to Top