Üzleti probléma leírása

Az elmúlt időszakban a pandémiás helyzet miatt még nagyobb hangsúlyt kapott a távoli munkavégzés, azaz a Home Office biztosítása. Az MVM Csoportban is fókuszba került a digitális munkavégzés lehetőségének fejlesztése. A cégcsoport esetében a historikusan széleskörűen használt online kommunikációs megoldás a Skype for Business, mely mélyen beépült a vállalati kultúrába.

Ez az alkalmazás korábban megfelelő volt az online csevegések és értekezletek lebonyolítására, de a gyorsan változó digitális világban a Microsoft Teams több lehetőséget képes nyújtani az MVM munkavállalóinak, nem csupán az online értekezletek megvalósításában, de a kollégák minél hatékonyabb együttműködésében is. Emellett a Skype for Business üzemeltetése bonyolult és költséges a felhős megoldással szemben, ezért is döntött az ügyfél az előbbi kivezetése mellett.

Egy megszokott eszköz kiváltása és helyette egy komplexebb megoldás bevezetése nagy változást jelent mind az informatikai csapat, mind a felhasználók számára, főként egy olyan szervezet esetében, ahol több leányvállalatról, egy sokszínű informatikai környezetről és több mint 15.000 munkavállalóról beszélünk.

Az MVM Csoport 2020-ban negyedik alkalommal rendezte meg Magyarország legnagyobb energetikai fókuszú startup versenyét, az MVM EDISON-t. A Microsoft Teams teljes körű bevezetése előtt, nagyon rövid időn belül megoldást kellett találnunk arra, hogy a startup verseny záró rendezvényét – ahol a több mint 230 pályázó csapat 8 döntőse vett részt – hogyan lehet sikeresen megszervezni az online térben.

  • Termék: Microsoft Teams és más Office 365 alkalmazás
  • Megoldás: modern kommunikációs és kollaborációs
    megoldás bevezetése informatikai és ACM
    támogatással
  • Ügyfél: MVM Csoport
  • Iparág: villamosenergia-ipar

A megoldás

Tanácsadóink segítségével az üzleti igényeknek megfelelően kialakítottunk egy koncepciót az MVM EDISON verseny virtuális megvalósítására. A Microsoft Teams került kiválasztásra platformként, hiszen egyrészt így már rendelkezésre állt az ügyfél Office 365 előfizetésének egyik applikációja, másrészt a Teams más lehetőségekhez képest sokkal biztonságosabb interaktív felületet biztosít.

A csoportszintű bevezetést a Kontron informatikai, illetve adaptációs és változásmenedzsment oldalról is támogatta. A Skype for Business kivezetését és a Microsoft Teams implementációját megfelelően elő kell készíteni műszaki, biztonsági és változásmenedzsment oldalról, hogy minél kevesebb problémával szembesüljenek a felhasználók. A változást sokszor nehéz elfogadni, főleg egy nagylétszámú szervezet és egy bevált alkalmazás kiváltása esetében, ezért többféleképpen pl. kommunikációval, online tudásbázissal és oktatással, különböző hatékonyságnövelő tippek megosztásával stb. igyekeztünk elősegíteni, hogy a munkavállalók gyorsan és zökkenőmentesen átálljanak az új rendszer használatára.

A projektben kiemelt szerepet vállalt az MVMI Zrt. és az MVM Csoport több területe is. A projektvezetést az MVMI Zrt. IT Innováció Menedzsment, valamint Ügyfélmenedzsment Osztálya végezte, az LLD-t (alacsony szintű tervezést) az Infrastruktúra Fejlesztési Osztállyal készítettük el, az implementációért az Infrastruktúra Rendszerek Üzemeltetési Osztály felelt, továbbá a biztonsági kérdéseket az IT Biztonsági Osztállyal egyeztettük. Az oktatási anyagok véleménye zésében és finomhangolásában az Agilis Transzformáció Osztály nyújtott támogatást. A cégszintű kommunikáció és az oktatások lebonyolításában a Csoportszintű Kommunikációs Igazgatóság és az Infokommunikációs Igazgatóság segítette a munkánkat.

A Microsoft Teams, mely funkciókészletének köszönhetően illeszkedik a cégcsoport digitális stratégiájához, egy olyan modern munkakörnyezet kialakítását teszi lehetővé, ahol egy helyen érhető el mindaz, amire a közös munka során szükség lehet, bármikor és bármilyen eszközön (laptop, mobil – iOS, Android). továbbá, azon túl, hogy biztosítja a Skype for Business korábban nyújtott szolgáltatásait, további funkciókkal is rendelkezik, többek között:

  • A csevegés folytonos, azaz minden korábbi üzenetváltás elérhető és visszakereshető a felületen.
  • Integrálódnak az Office 365 alkalmazások, így minden, ami a munkavégzéshez szükséges, egy helyen – a Teams-ben – érhető el és hatékonyan használható. Például a Word, Excel és PowerPoint fájlokat valós időben, egyszerre több személy is tudja közösen szerkeszteni, mindezt automatikus mentéssel és verziókövetéssel. A Planner pedig a feladatok agilis menedzselését teszi lehetővé.
  • Az értekezleteknél egyedi hátteret állíthatunk be a kameraképünkhöz – így nem számít, hogy honnan dolgozunk, a megjelenés professzionális lesz.
  • A Teams lehetőséget ad a nagylétszámú vállalatszintű online események lebonyolítására.
  • Megkönnyíti a szervezeti csoportok vagy akár különböző területek kommunikációját és együttműködését.
  • A Microsoft Teams-ben egyszerűen tudunk keresni a fájlok, üzenetek és emberek között a beépített kereső funkciónak köszönhetően.

Eredmények

  • Az MVM EDISON verseny, illetve az MVM-es kollégáknak szóló Nők az MVM-ben rendezvény két fordulója is gördülékenyen zajlott a Teams-en, így a jövő évi rendezvényekre is jó opció lehet ez az interaktív környezet.
  • A megoldás olyan többszáz résztevevős menedzsment fórumon (TOP 200) is kiválóan teljesített, ahol nemcsak Magyarországról, hanem Csehországból és Kínából is becsatlakoztak résztvevők.
  • A jelenlegi helyzetben hatékonyan, online közegben is meg lehet tartani a csoportszintű eseményeket.
  • Az MVM Csoport munkavállalói részére a Microsoft Teams biztosítani tudja, hogy rugalmasabban, helyszíntől és eszköztől függetlenül végezzék a mindennapi feladataikat. Ez nem csak most, hanem hosszú távon is munkahelymegtartó képességgel bír, mivel a fiatal generáció és a kisgyerekes családok számára a rugalmasság kiemelten fontos.
  • A csoportokon belüli és a csoportok közötti együttműködés hatékonyabbá válik azáltal, hogy a kommunikációs eszközök és más adatok (fájlok, feladatok stb.) egy felületen érhetők el. Egy új kolléga integrálása a szervezetbe és a projektekbe sokkal gyorsabban megtörténhet, hiszen a számára lényeges információkhoz egyszerű jogosultságadással és néhány kattintással hozzá is férhet, ezáltal csökkentve a támogató területek (IT és HR) leterheltségét.
  • A folyamatosan fejlődő, modern funkciókészlet lehetővé teszi, hogy a megbeszélések ideje optimalizálható legyen és hogy a minőségük audio, képi és tartalmi szempontból is professzionális legyen.
  • Az Office 365-ös környezet (nem csak a Microsoft Teams, hanem az összes alkalmazás) biztonsági és adatvédelmi szempontból egyaránt megfelel a cégcsoport szintű biztonsági elvárásoknak.

MVM Csoport

Az MVM Csoport meghatározó szereplője a magyar energiarendszernek, sikeres és versenyképes tevékenységével fontos szerepet vállal az ország energiastratégiai céljainak megvalósításában. Az MVM Csoport egyre bővülő portfóliója lefedi a teljes magyar energetikai szektort. Kiegészítő szolgáltatásaival (pl. informatika, távközlés, pénzügyi és biztonsági szolgáltatások) felkészült az egyre összetettebb fogyasztói igények teljes körű, egy kézből történő kiszolgálására. Az MVM Csoport Magyarország harmadik, Közép-Európa tizenegyedik legnagyobb vállalatcsoportja. A társaság célja, hogy megfizethető és tiszta energiát biztosítson ügyfelei részére fenntartható és a 21. század követelményeinek megfelelő módon. A csoport piacvezető szerepre törekszik a megújuló energiatermelésben, kiemelten kezeli az átviteli hálózat irányítását és folyamatos fejlesztését, a földgáz- kereskedelem és a földgáztárolás szakszerű biztosítását, az e-mobilitást, illetve az okosváros-technológiák és a korszerű kormányzati távközlési megoldások fejlesztését.

Kérdéseket intézhet, észrevételeket küldhet a Kontron szakértőinek, kérem vegye fel velünk a kapcsolatot!

Scroll to Top