Ebben a cikkben szót ejtünk azokról a kihívásokról, melyekkel a gyártók manapság szembesülnek, valamint arról, miként segíti őket ezek kezelésében a technológia. A vásárlók figyelmét csak heves küzdelemben lehet megszerezni. Szinte minden, fogyasztókat kiszolgáló iparágban (fogyasztói cikkek, elektronika, gépjárművek stb.) azért küzdenek a gyártók, hogy megkaparintsák a fogyasztók érdeklődését és pénzét.  

A változó versenytér komoly nyomást gyakorol azon termelőkre, akik a hagyományos kiskereskedelmi eladások alapján tervezték a modelljeiket, illetve ahol a vezetők megszokták, hogy a termékek tulajdonságaival, kinézetével és áraival kapcsolatban abszolút hatalmuk és befolyásuk van. A modelljeikhez illeszkedő ellátási láncolatokat, eladási csatornákat és termékfejlesztési ciklusokat hoztak létre, valamint a teljes szervezeti infrastruktúrájukat is azok támogatására alakították ki. Ez a megoldás még sok termék esetében sikeres, de a változás már benne van a levegőben.

Ha Ön régóta jelen van a gyártás területén, javasoljuk, olvasson tovább! Főleg akkor, ha szeretné megérteni, hogyan illik bele ebbe a képbe a digitális átalakulás.

Rövidebb termékfejlesztési ciklusok

A digitális piac és az e-kereskedelem fejlődésének hatására az elmúlt években már könnyebb a meglévő termékcsoportok közé bekerülni. Az újonnan érkező cégek Kickstarter segítségével egyszerűen bevezethetik a termékeiket, azokat direct-to-consumer piacokon könnyedén terjeszthetik, majd miután elnyerték a vásárlók bizalmát, a jelentősebb kiskereskedők partnerei közé is bekerülhetnek. A régebben a kiskereskedők és a gyártók által ellenőrzött termék bevezetési útvonal manapság már sokkal könnyebben elérhető mindazon új szakbeli vagy akár szakmán kívülről érkező érdeklődő számára, aki szeretne bekapcsolódni a körforgásba. Ez a sikeres stratégia felkeltette a jelentősebb kiskereskedők figyelmét, így létrehozták a saját útmutató modelljeiket, kiaknázzák a piacteret és az e-kereskedelmet, majd elemzik a kapott adatokat, annak érdekében, hogy a legmegfelelőbben helyezkedhessenek el a piacon.

A gyártók is érzékelik ezt az irányvonalat. Sokan kényszerülnek arra, hogy inkább a termék innovációra koncentráljanak, mint a piacra, ez pedig kihívás a termékfejlesztő csoportok, a gyártási központok és az ellátási láncok számára. Nagy vállalkozás lecsökkenteni a termékfejlesztés idejét az új termékek bevezetése érdekében, főleg a globális a működésű és ellátó lánccal rendelkező nagy gyártócégek számára. Ez csak egy cégszintű, az üzlet minden aspektusának megvizsgálásával és megváltoztatásával járó kezdeményezésként működhet.

Hogyan segítheti a technológia a gyártókat a termékfejlesztési ciklusuk lerövidítésében? Első lépésként létre kell hozni egy, a piaci visszajelzéseket és a termék tervezetét egységesítő termékfejlesztési modellt. A fejlesztéssel foglalkozó csoport a digitális fogyasztói kapcsolattartó program segítségével összegyűjtheti és monitorozhatja a termékekkel kapcsolatos visszajelzéseket, amik alapján azok sikerére vonatkozó előrejelzéseket készíthetnek, elkerülve ezzel a fölösleges tömeggyártást. Ezután a sebességet és a rugalmasságot figyelembevéve meg tudják tervezni az ellátási láncokat és a gyártóközpontokat. A tervező csapat pedig a gyártás tervező és szimulációs szoftverek használatával megtervezheti, tesztelheti és szimulálhatja az új gyártási sorokat és ezek a láncokra gyakorolt hatását.

Növekvő igény a testreszabhatóságra

Nem is olyan régen, ha személyre szabott, egyedi terméket szeretett volna, olyan szakemberrel kellett együtt dolgoznia, aki ezeknek a speciális igényeknek eleget tudott tenni. Ezután egy hosszadalmas rendelési folyamat következett, esetleg többet is kellett fizetnie és várnia mire megkapta az árut, szemben azzal, ha csak vásárolt valamit a boltok polcairól. Ma már nem így van. A gyártástechnológiában bekövetkezett fejlődésnek köszönhetően a cégek képesek gyorsan és versenyképes árakon rendelésre készített termékeket gyártani. Egyre több cégre jellemző az is, hogy csak a már kifizetett termékeket gyártják le, több olyan olcsóbb termékcsoport esetében is, melyek úgy tűntek immunisak erre a fajta változásra.

Az új, vásárlói igényekre koncentráló gazdaság szinte minden iparágat strukturális változásra ösztönöz, ahogyan a feltörekvő cégek beszállnak a vásárlói igények kielégítéséért vívott harcba. Szerencsére a régebb óta jelen lévő cégek a technológiáik és stratégiáik adoptálásával versenyképesek tudnak maradni. Ráadásul a build-to-order szoftverek segítségével felügyeletük alatt tarthatnak mindent, a rendeléstől a konfiguráción át, a gyártásig és ütemezésig. A gyártástervező és szimulációs szoftvereknek köszönhetően pedig a gyártók rugalmas és érzékeny gyártási megoldást tervezhetnek, tesztelhetnek és szimulálhatnak. A build-to-order stratégia megtanulásához sok tapasztalat és megoldás áll az Ön rendelkezésére.

Cél a hatékonyabb költségkezelés

A cégeket leginkább érdeklő terület a költségvetés. A megfelelő költségtervezés az új termék gyártási költségeinek alacsonyan tartásában, valamint a már meglévő állandó költségek veszteségeinek minimalizálásában is fontos szerepet játszik. Főként a mai versengő világban szükséges a költségvetés jól működő felügyelete és irányítása ahhoz, hogy gyártóként versenyképesek és életképesek maradhassunk.

Szerencsére a digitális technológia ezen a területen is segítséget nyújt. A digitális ellátáslánc menedzsment segítségével, a bejövő anyagok és kimenő termékek mennyisége optimalizálható, annak érdekében, hogy gyártás nyereséges legyen. A gyártás tervező és szimulációs szoftver használatával vizualizálhatja és szimulálhatja a termelési központjait és ellátási láncait, így elkerülhetőek a problémák és megelőzhetőek az állóidők és a veszteségek. Sokat fejlődtek az előrejelző és karbantartó technológiák is. Előrejelző vizsgálati és gép betanítási megoldásokat használnak, így még pontosabban meg tudják jósolni és meg tudják előzni a gépek, illetve a felszerelések meghibásodását. A költségek menedzselése mindig fontos feladat lesz, tehát a gyártók jól döntenek, ha adoptálják azokat a technológiákat és stratégiákat, melyek átláthatóvá és kontrollálttá teszik a költségvetést.

Összegzés

Mindig lesznek olyan kihívások és nehézségek, melyek a gyártókat a versenyképességük megőrzése érdekében az üzletük újragondolására és újratervezésére fogják késztetni. A technológia pedig fontos szerepet játszik ebben a folyamatban. A digitális átalakulás egy, a dolgokat jobban, gyorsabban, olcsóbban elvégezhetővé tevő szoftver használata mellett az üzlet technológiai változását is jelenti. Összességében nem más, mint az üzleti modell újragondolása, aminek fontos időben nekiállni.

A 2016-os, Davosban tartott World Economic Forumon, Pierre Nanterme, az Accenture ügyvezető igazgatójának feltűnt, hogy a digitalizáció következtében a Fortune 500-ban jelenlévő cégek több mint a fele eltűnt. 2017 végére pedig a Global 2000 ügyvezető igazgató központi stratégiája a digitális átalakulás lesz.

Több tanulmány szól a gyáriparban digitalizáció hatására létrejövő változásokról és behatásokról, de egy dolog biztos, a digitális változás már a küszöbön van.

Szeretné megtudni hogyan használhatja a Visual Components szoftvert a gyártási munkafolyamatának felgyorsítására és hogyan nyerhet meg több beruházást a gyógyszeripari csomagolás területén? Lépjen kapcsolatba velünk, hogy egy személyre szabott demóhoz jusson!

Leave a Comment

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Scroll to Top